BIKE.PL - rowery BIKE.PL - rowery rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowyrowery,wszystko o rowerachrowery,wszystko o rowerach
poradnikrowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowysłownikrowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowykonkursrowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowylinkirowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowyforumrowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowyKlubowiczerowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
 Wiadomości
 
Rowery we współczesnym wojsku - cd

Zalety roweru

Rower nie potrzebuje paliwa.
Rozważając wszelkie sytuacje wojenne trzeba brać pod uwagę najgorszy wariant rozwoju sytuacji. Nowoczesna, silna armia może zostać unieruchomiona kiedy jej flota pojazdów mechanicznych stanie z braku paliwa. Może to nastąpić na skutek zużycia paliwa w trakcie przedłużających się działań wojennych i zniszczenia zapasów paliwa przez przeciwnika przy jednoczesnej skutecznej blokadzie kraju i niemożności uzupełnienia zapasów. Nawet liczne, rozproszone i dobrze chronione składy paliwa i zakłady przerobu ropy naftowej mogą zostać stosunkowo łatwo wyeliminowane na skutek intensywnych uderzeń lotniczo-rakietowych i działań dywersyjno-sabotażowych. W przypadku takich krajów jak Polska, uzależnionych od zewnętrznych dostaw ropy naftowej, gdzie przerób ropy naftowej jest skoncentrowany w zaledwie paru dużych zakładach przetwórczych i nie można mówić o dostatku specjalnych składów na czas wojny, problem ten jest szczególnie poważny. Częściowym rozwiązaniem problemu mogłoby być uruchomienie produkcji biopaliwa z surowców roślinnych w wielu średnich i małych wytwórniach rozproszonych na terenie całego kraju, co dopiero się rozpoczyna, oraz uruchomienie produkcji paliwa płynnego z węgla i odpadów węglowych - czego się w Polsce nie robi mimo posiadania wielkich zasobów węgla oraz nadających się do przerobu odpadów węglowych oraz istnienia technologii produkcji taniego paliwa płynnego z węgla (jak sprawdzona technologia południowoafrykańskiej firmy Sasol). Dopóki jednak dostawy paliw dla armii mogą zostać nagle przerwane w trakcie działań wojennych jedyną alternatywą umożliwiającą w miarę sprawny przerzut przynajmniej jednostek lekkich na odległościach taktycznych pozostaje rower.

Rower Paratrooper podczas zrzutu w opuszczonym na linie chwile przed lądowaniem zasobnikiem - fot. Montague Corporation

Rower jest odporny.
Wszelkie pojazdy mechaniczne posiadające obwody elektryczne i uzależnione od nich choćby tylko w czynności zapłonu, mogą zostać mniej lub bardziej trwale wyeliminowane na skutek zastosowania broni wykorzystujących efekt impulsu elektromagnetycznego. Bronie takie są obecnie intensywnie rozwijane a na wyposażeniu wojsk nie spotyka się już właściwie pojazdów mechanicznych nie posiadających obwodów elektrycznych...

Dodatkowo istnieją pewne poszlaki wskazujące na możliwość rozwoju nowych środków dźwiękowych bądź radiacyjnych mogących zdalnie zakłócać proces spalania w silnikach spalinowych, co mogłoby być następnym zagrożeniem dla większości pojazdów mechanicznych.

Wyjazd z lasu drużyny szwajcarskich rowerzystów, fot. Armia Szwajcarska

W tej chwili wiadomo o istnieniu stosowanych metodą rozpylania środków biologicznych zdolnych do wywołania gwałtownej korozji ogumienia w całych kolumnach pojazdów wojskowych. Tymczasem rower jest całkowicie odporny na dwa pierwsze zagrożenia a w przypadku zagrożenia trzeciego masowa wymiana zniszczonych opon w rowerach na zapasowe nie jest żadnym problemem w stosunku do problemu masowej wymiany opon w ciężarówkach, transporterach opancerzonych itp. Dzięki użyciu pełnych piankowych opon bezdętkowych problemem nie będą też przebicia opon z przyczyn naturalnych lub na skutek zastosowania przez przeciwnika rozsypywanych na drogach kolców.

Rower jest ruchliwy.
Rowerem w zależności od terenu i całkowitego ciężaru roweru, rowerzysty i jego ekwipunku, można się poruszać z szybkością 15-40 km/h i uzyskiwać jednorazowe przebiegi do ok. 150 km przy pozostawieniu zapasu sił pozwalającemu żołnierzowi-rowerzyście na zajęcie pozycji lub nawet przystąpienie do akcji bojowej z marszu. W przypadku dobrze wytrenowanych żołnierzy-rowerzystów możliwe osiągi są jeszcze większe. Rowerem można się poruszać zarówno po szosach, drogach nieutwardzonych, jak i po niedostępnych dla innych pojazdów wąskich polnych i leśnych ścieżkach czy po całkowitych bezdrożach. Rower jest jedynym pojazdem który żołnierz może własnymi siłami przenieść przez przeszkodę terenową lub zsiąść z niego i podprowadzić pod najbardziej strome wzniesienie w pagórkowatym lub górskim terenie. W przypadku Rowerów Terenów Ekstremalnych (ETB - Extreme Terrain Bike) o specjalnej konstrukcji i wyposażonych w bardzo szerokie opony terenowe zapewniające niski nacisk na grunt można się poruszać po grzęzawiskach, mokradłach, terenach piaszczystych i pokrytych głębokim śniegiem sprawniej niż większością pojazdów silnikowych. Dodatkowo rower taki dzięki wyporności swoich opon może służyć jako pływak umożliwiający żołnierzowi indywidualne pokonanie przeszkody wodnej.

Przejazd szosą drużyny szwajcarskich rowerzystów, fot. Armia Szwajcarska

Rower jest łatwo transportowalny.
Ze względu na niewielkie wymiary i masę rower może być razem z żołnierzem łatwo transportowany środkami transportu zespołowego, również transportem lotniczym w działaniach aeromobilnych i powietrzno-desantowych. Każdy żołnierz przerzucany śmigłowcem czy samolotem może być wyposażony w rower i uzyskać natychmiastową wysoką mobilność po osiągnięciu lądowiska lub zrzutowiska. Spadochroniarze mogą być wyposażeni w rowery o zmniejszonych gabarytach lub rowery składane zrzucane razem ze skoczkiem w zasobniku. W zastosowaniach specjalnych rower może być bez problemów używany w skokach spadochronowych typu HAHO lub HALO, przewożony motolotnią, samochodem terenowym, szybką łodzią motorowa, pontonem, kajakiem czy nawet środkiem transportu podwodnego płetwonurka.

<< POWRÓT DALEJ >>

poprzednia wiadomość

następna wiadomość
 
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy


 Komentarze
 
Zaloguj się aby dodać komentarz.
 
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy Klub BIKE.PL
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
nick:
hasło: rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowybike.pl   wstąp do Klubu
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowybike.pl   przypomnij hasło
 
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy bike.pl rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy bike.pl
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy      
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy  Koszulki klubowe rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
  rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
Koszulka klubowa BIKE.PL
 
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy  Fotogaleria rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
  rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
Fotogaleria Klubowiczów
Słowacja- Dedinki...
buniek88 rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
2006-12-31
wakacje 2006
 
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy  Zobacz też rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
  rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
 
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy
     
BIKE.PL - RSS kontakt reklama © 2002-2017 bike.pl melog.com
Serwisy partnerskie:rowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowynieruchomościrowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowysquashrowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowysnowboardrowery,wszystko o rowerach, rower, rowerowe forum, vortal rowerowy